Skip to main content

Dowolne cechy i atrybuty kontrahenta

Atrybuty kontrahentów – firm

System umożliwia utworzenie dowolnej ilości atrybutów typu: tekst, wybór wielokrotny i jednokrotny, liczba, data, plik lub tak/nie. Z tych pól można utworzyć dowolną kartotekę kontrahenta oraz przeprowadzać akcje masowe, takie jak segmentacja rynku czy mailingi (opcje zależą od posiadanych modułów oraz licencji). Obszar przedstawia następujące informacje:

  • ID – unikalny numer atrybutu firm;
  • Nazwa – nazwa atrybutu firm;
  • Typ – typ atrybutu firm;
  • Typ wyświetlanych podpowiedzi - określenie sposobu prezentowania opcji w selektorze, gdy wybrano typ Lista wyboru
  • Kolejność – informacje o hierarchii w kartotece (w jakiej kolejności ma być wyświetlane);
  • Jest aktywne – informacja o aktywności atrybutu;
  • Widoczny – informacja o widoczności atrybutu;
  • Opis – szczegółowy opis dotyczący atrybutu;
  • Parametry dodatkowe – informacje dotyczące parametrów dodatkowych atrybutu;
  • Wartość domyślna – określenie wartości domyślnej atrybutu;
  • Użyj gdy zarejestrowany – informacje, czy pole ma być dostępne na formularzu rejestracyjnym;
  • Jest wymagany – informacje, czy pole ma być wymagane na formularzu rejestracyjnym;
  • ostatnia kolumna odpowiedzialna jest za możliwość edycji atrybutu poprzez przyciskoraz możliwość usunięcia atrybutu poprzez przycisk.

Najczęściej wykorzystywane funkcje:

  • Tworzenie nowych atrybutów kontrahentów;
  • Edycja atrybutów kontrahentów;
  • Usuwanie atrybutów kontrahentów;
  • Wyszukiwanie atrybutów kontrahentów;
  • Zarządzanie uprawnieniami do atrybutów kontrahentów.

Tworzenie nowych atrybutów kontrahentów

Aby stworzyć atrybut kontrahentów należy:

  • Kliknąć przycisk „dodaj nowy”;

  • Wprowadzić dane w następujące pola:

    • Nazwa – nazwy atrybutu;

    • Typ – typu atrybutu. Dostępne opcje:

      • tekst - po wybraniu tej opcji pojawia się nam możliwość wyboru wielkości pola tekstowego
      • prawda/fałsz - po wybraniu tej opcji, w zakładce atrybuty w kartotekach kontrahenta, możemy zaznaczyćczy atrybut dotyczy danego kontrahenta
      • liczba (ułamek) - po wybraniu tej opcji, w atrybutach w kartotekach kontrahenta, możemy wpisać odpowiednią liczbę
      • lista wyboru - po wybraniu tej opcji mamy możliwość zdecydowania czy wybór będzie jednokrotny. Poniżej pojawia się możliwość dopisania elementów, które będą stanowić opcje wyboru
      • data i godzina - atrybut umożliwia wybranie daty i godziny w kartotekach klienta
      • plik - wybranie tej opcji umożliwia dodanie pliku w atrybutach w kartotekach klienta
      • zestaw tagów - umożliwia przypisanie kluczowych słów do kontrahenta, dzięki którym możemy go w łatwy sposób wyszukać
      • drzewo - ten atrybut umożliwia dodawanie wielu elementów, w których można zagnieżdżać kolejne podelementy. W momencie definiowania atrybut jest wyświetlany w postaci drzewa, a jego elementy mogą być przesuwane pomiędzy różnymi gałęziami za pomocą drag and dropa. Po wybraniu elementu i zapisaniu atrybutu na karcie kontrahenta nie jest on widoczny w postaci drzewa, ale kolejnych wpisów przedstawiających pełne ścieżki przypisanych elementów. Dodatkowo na widoku karty w trybie dodawania elementu istnieje możliwość wyszukiwania po nazwie elementów drzewa (filtrowanie po nazwie)
    • Kolejność – hierarchia w kartotece (w jakiej kolejności ma być wyświetlane);

    • Jest aktywne – aktywność atrybutu;

    • Widoczny - widoczność atrybutu;

    • Opis – szczegóły atrybutu;

    • Parametry dodatkowe – parametry dodatkowe atrybutu;

    • Wartość domyślna – wartość domyślna atrybutu;

    • Użyj gdy zarejestrowany - dostęp atrybutu podczas rejestracji konta;

    • Wymagany – wymagalność atrybutu;

    • Pokazuj jako czat – po zaznaczeniu opcji, atrybut typu tekst będzie wyświetlał się jako czat;

    • Elementy – elementy dotyczące odpowiedniego typu atrybutu;

    • Wyłącz kaskadowe zaznaczanie elementów (tylko dla atrybutu typu drzewo) - pozwala na wyłączenie oznaczania wszystkich podgałęzi (aż po liście) zaznaczonej gałęzi. Zaznaczenie nadrzędnej gałęzi nie będzie powodowało zaznaczeń wszystkich podtypów, jakie się w tej gałęzi znajdują - wszystkie interesujące elementy trzeba będzie zaznaczyć ręcznie.

  • Kliknąć przycisk „zapisz” aby zatwierdzić dane.

Edycja atrybutów kontrahentów

Aby zmodyfikować atrybut kontrahentów należy:

  • Kliknąć przycisk, znajdujący się przy atrybucie kontrahentów;
  • Wprowadzić można zmiany w odpowiednich polach;
  • Kliknąć przycisk „zapisz” aby zatwierdzić zmiany.

Usuwanie atrybutów kontrahentów

Aby usunąć atrybut kontrahentów należy:

  • Kliknąć przycisk, znajdujący się przy atrybucie kontrahentów;
  • Kliknąć przycisk „OK.” aby potwierdzić usunięcie.

Wyszukiwanie atrybutów kontrahentów

Aby wyszukać atrybuty kontrahentów należy:

  • Wprowadzić odpowiednie dane w pola wyszukiwania;
  • Kliknąć przycisk „szukaj”, aby wyszukać.

Uprawnienia dla atrybutów kontrahentów

Ważną funkcjonalnością związaną z atrybutami kontrahentów jest zarządzanie uprawnieniami do nich. Co to oznacza i w jakim celu się to stosuje? Otóż kierując naszą firmą możemy zażyczyć sobie, aby informacje o atrybutach pewnego przedsiębiorstwa były widoczne wyłącznie dla jego opiekunów, a dla pozostałych pracowników już nie lub aby tylko ta grupa pracowników mogła edytować ów atrybuty, a pozostali mogli jedynie je odczytywać. W jaki sposób ustalimy działanie uprawnień tak na prawdę zależy od nas samych. Gdzie szukać uprawnień do atrybutów kontrahentów oraz jak włączyć ich podział na PH (określenie opiekuna) i nie PH przedstawiają kroki poniżej:

  • Ustawienia -> Parametry pracowników -> Profile użytkowników firmy;
  • Przejdź do edycji interesującego Cię profilu pracownika;
  • Zarządzanie uprawnieniami -> sekcja Kontrahenci;
  • Odznacz uprawnienia dostępu do wszystkich kontrahentów. W tym momencie pojawi się podział podstawowych uprawnień dla PH i nie PH;
  • Poniżej wspomnianych uprawnień znajduje się kolejna lista z uprawnieniami, tym razem dla atrybutów kontrahentów. Rozwiń ją;
  • Tutaj znajdują się wylistowane wszystkie atrybuty kontrahentów - firm z systemu. Możemy nadawać i zabierać uprawnienia do edycji lub odczytu poszczególnych atrybutów z podziałem na PH i nie PH.

Predefiniowane atrybuty systemowe

W systemie są dostępne także predefiniowane atrybuty systemowe, które charakteryzują się brakiem możliwości ich usunięcia. Stanowią stały, nieodłączny element systemu i są wykorzystywane przede wszystkim w raportach. Ich dodatkowym atutem jest posiadanie indywidualnego klucza, który nieważne gdzie użyty, będzie się odwoływał właśnie do wskazanego atrybutu. Obecnie w systemie dostępne są:

  • Status relacji - atrybut jednokrotnego wyboru w formie listy rozwijanej:
    • dodany w wersji 7.4.2,
    • z trzema wartościami: potencjalny, aktywny, utracony,
    • podczas aktualizacji systemu, jeżeli posiadamy jakikolwiek atrybut, który posiada w nazwie słowo "status", to zostanie on zaadoptowany jako atrybut systemowy - jego ustawienia (wartości, uprawnienia i opcje) pozostaną bez zmian; będzie edytowalny, jednak nieusuwalny,
    • jeżeli podobnego atrybutu nie ma w systemie, zostanie utworzony jako nowy - aktywny, ale bez uprawnień do odczytu i edycji.

Atrybuty miejsc i lokalizacji kontrahentów

Atrybuty - sekcja dotycząca zarządzaniem atrybutami, która podzielona jest na trzy grupy: atrybuty miejsc, atrybuty kontrahentów – użytkowników oraz atrybuty kontrahentów – firm.

Atrybuty miejsc - zestawienie atrybutów miejsc. Tabela przedstawia następujące informacje:

  • ID – unikalny numer atrybutu miejsca;
  • Nazwa – nazwa atrybutu miejsca;
  • ostatnia kolumna odpowiedzialna jest za możliwość edycji atrybutu poprzez przyciskoraz możliwość usunięcia atrybutu poprzez przycisk.

Najczęściej wykorzystywane funkcje:

  • Tworzenie nowych atrybutów miejsc;
  • Edycja atrybutów miejsc;
  • Usuwanie atrybutów miejsc;
  • Wyszukiwanie atrybutów miejsc;

Tworzenie nowych atrybutów miejsc

Aby stworzyć atrybut miejsc należy:

  • Kliknąć przycisk „dodaj nowy”;
  • Wprowadzić nazwę atrybutu w polu „Nazwa”;
  • Kliknąć przycisk „zapisz” aby zatwierdzić dane.

Edycja atrybutów miejsc

Aby zmodyfikować atrybut miejsc należy:

  • Kliknąć przycisk, znajdujący się przy atrybucie miejsc;
  • Wprowadzić zmiany w polu „Nazwa”;
  • Kliknąć przycisk „zapisz” aby zatwierdzić zmiany.

Usuwanie atrybutów miejsc

Aby usunąć atrybut miejsc należy:

  • Kliknąć przycisk, znajdujący się przy atrybucie miejsc;
  • Kliknąć przycisk „OK.” aby potwierdzić usunięcie.

Wyszukiwanie atrybutów miejsc

Aby wyszukać atrybuty miejsc należy:

  • Wprowadzić odpowiednie dane w pola wyszukiwania;
  • Kliknąć przycisk „szukaj” aby wyszukać.

Atrybuty kontrahentów – użytkowników – zestawienie atrybutów użytkowników. Tabela przedstawia następujące informacje:

  • ID – unikalny numer atrybutu;
  • Nazwa – nazwa atrybutu;
  • Typ – typ atrybutu;
  • Kolejność – kolejność wyświetlania atrybutu;
  • Jest aktywne – określenie aktywności atrybutu;
  • Widoczny – określenie widoczności atrybutu;
  • Opis – opis atrybutu;
  • Parametry dodatkowe – dodatkowe parametry atrybutu;
  • Wartość domyślna – domyślna wartość atrybutu;
  • Use when register – informacje, czy pole ma być dostępne na formularzu rejestracyjnym klienta;
  • Is required – informacja o wymagalności atrybutu;
  • ostatnia kolumna odpowiedzialna jest za możliwość edycji atrybutu poprzez przyciskoraz możliwość usunięcia atrybutu poprzez przycisk.

Najczęściej wykorzystywane funkcje:

  • Tworzenie nowych atrybutów użytkowników;
  • Edycja atrybutów użytkowników;
  • Usuwanie atrybutów użytkowników;
  • Wyszukiwanie atrybutów użytkowników;

Tworzenie nowych atrybutów użytkowników

Aby stworzyć atrybut użytkowników należy:

  • Kliknąć przycisk „dodaj nowy”;

  • Wprowadzić dane w następujące pola:

    • Nazwa – nazwa atrybutu użytkowników;
    • Typ – typ atrybutu użytkownika;
    • Kolejność – określenie kolejności wyświetlania atrybutu;
    • Typ wyświetlanych podpowiedzi - określenie sposobu prezentowania opcji w selektorze, gdy wybrano typ Lista wyboru. warianty:
      • Wyświetlaj dostępne opcje - po kliknięciu w filtr, pokaże on dostępne opcje
      • Wyszukuj dostępne opcje - po kliknięciu w filtr, będzie on oczekiwał na wprowadzenie znaków aby wyszukać opcje
    • Jest aktywne – określenie aktywności atrybutu;
    • Widoczny – określenie widoczności atrybutu;
    • Opis – opis atrybutu użytkownika;
    • Parametry dodatkowe – określenie dodatkowych parametrów atrybutu;
    • Wartość domyślna – określenie wartości domyślnej parametru;
    • Użyj gdy zarejestrowany - informacje, czy pole ma być dostępne na formularzu rejestracyjnym klienta;
    • Wymagany - czy jest wymagany przy rejestracji;
  • Kliknąć przycisk „zapisz” aby zatwierdzić dane.

Edycja atrybutów użytkowników

Aby zmodyfikować atrybut użytkowników należy:

  • Kliknąć przycisk, znajdujący się przy atrybucie użytkowników;

  • Wprowadzić można zmiany w następujących polach:

    • Nazwa – nazwa atrybutu użytkowników;
    • Typ – typ atrybutu użytkownika;
    • Kolejoność – określenie kolejności wyświetlania atrybutu;
    • Typ wyświetlanych podpowiedzi - określenie sposobu prezentowania opcji w selektorze, gdy wybrano typ Lista wyboru. Dostępne warianty:
      • Wyświetlaj dostępne opcje - po kliknięciu w filtr, pokaże on dostępne opcje
      • Wyszukuj dostępne opcje - po kliknięciu w filtr, będzie on oczekiwał na wprowadzenie znaków aby wyszukać opcje
    • Jest aktywne – określenie aktywności atrybutu;
    • Widoczny – określenie widoczności atrybutu;
    • Opis – opis atrybutu użytkownika;
    • Parametry dodatkowe – określenie dodatkowych parametrów atrybutu;
    • Wartość domyślna – określenie wartości domyślnej parametru;
    • Użyj gdy zarejestrowny - informacje, czy pole ma być dostępne na formularzu rejestracyjnym klienta;
    • Wymagany - czy jest wymagany przy rejestracji;
  • Kliknąć przycisk „zapisz” aby zatwierdzić dane.

Usuwanie atrybutów użytkowników

Aby usunąć atrybut użytkowników należy:

  • Kliknąć przycisk, znajdujący się przy atrybucie użytkowników;
  • Kliknąć przycisk „OK.” aby potwierdzić usunięcie.

Wyszukiwanie atrybutów użytkowników

Aby wyszukać atrybuty użytkowników należy:

  • Wprowadzić odpowiednie dane w pola wyszukiwania;
  • Kliknąć przycisk „szukaj” aby wyszukać.

Wyszukiwania użytkowników kontrahentów po profilach użytkowników

System umożliwia zaawansowane wyszukiwanie pracowników kontrahentów po wszystkich atrybutach jakie pracownik ma zdefiniowane w swoim profilu.

Aby, przejść do zaawansowanej wyszukiwarki należy wybrać Ustawienia Parametry kontrahentów Użytkownicy kontrahenta